service design – 2 dages workshop

SERVICE DESIGN

giver dig nye briller

at se og forstå dine

brugere, dine medarbejdere,

dine processer  –

det skaber masser af muligheder

Alle bør kende til service design, både virksomhedsledere og medarbejdere, – også de, der ‘kun’ sælger produkter.

Service design repræsenterer et større, systemisk perspektiv på din virksomhed. Det betyder, at der både er stor fokus både på den oplevelse kunden/brugeren har af dit produkt/service (kaldet ‘frontstage’) men også fokus på alle bagvedliggende aktiviteter og processer (kaldet ‘backstage’) Men kan sammenligne service design med lean processer, men service design har også et stort fokus på de oplevelser kunden/aftageren har frontstage – og de oplevelser medarbejderen har backstage.

Service design er er ganske enkelt en anderledes måde at se og forstå din forretning på og giver dig nye øjne til at skabe masser af nye muligheder – og skabe mere værdi.

Service design findes i forskellige udgaver, i den mindre komplekse ende: service design som marketing og i den tungere langt mere komplekse ende, store transformative processer i og udenfor organisationer (transformative service design).

På denne workshop lærer du grundlæggende viden og metoder indenfor service design, ligeledes får du øvelser så du kan træne metoder og processer hjemme i din organisation, hvad enten den er lille eller stor.

Du får viden om:

  • bruger rejser – bedre forståelse af dine brugere, deres motivation og rejser.
  • service blue print – om frontstage og backstage processer
  • touch points – dvs. berøringsflader mellem virksomhed og kunde samt hvordan du kan bruge disse

DAG 1:

Intro til service design, teori, begreber og praktiske øvelser

 

Hjemmeopgave evt. i din virksomhed

DAG 2:

Videninput

Videre arbejde med hjemmeopgave

 

Arbejde med

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.